Translate

niedziela, 24 kwietnia 2016

Podstawki pod garnki

Dziś nie będzie o toczeniu, choć efekt pracy też jest okrągły.

Potrzebowałem pomysłu na prezent z okazji rocznicy ślubu i jak to często bywa życie samo podsunęło pomysł. Tak też zabrałem się za wykonanie podstawek pod garnki.
Do wykonania ich wykorzystałem merbau i jesion. Oba drewna to pozostałości parkietu.
Najpierw pociąłem klepki na listewki o tej samej grubości i szerokości. Następnie posklejałem z je, uzyskując pasiastą deskę. Deska miała dwie warstwy sklejone razem tak, że paski były do siebie prostopadłe.

Następnie wyciąłem z desek dwa kółka, z których przy użyciu frezarki wyciąłem podstawki.
Na koniec szlifowanie i lakierowanie. A oto finalny produkt:

Poniżej filmik z procesu powstawania podstawek:

4 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie rozwiązanie jest super, tym bardziej gdy zdejmujemy gorący garnek z palnika i nie bardzo mamy go gdzie postawić. Ja mam również specjalne podstawki pod moje garnki z https://duka.com/pl/gotowanie-i-pieczenie/garnki-i-rondle i jestem przekonana, że na ten moment moja kuchnia jest w pełni wyposażona. Jeśli czegoś mi zabraknie to po prostu to zamawiam.

    OdpowiedzUsuń